Donzi 38 ZFX Specificaties en Beoordelingen
Donzi 38 ZFX specificaties
| Algemene informatie | |
|---|---|
| Modelnaam | Donzi 38 ZFX |
| Merk fabrikant | Donzi |
| Bouwjaar | 2010 |
| Land van herkomst | USA |
| Type jacht | motorjacht |
| Materiaal romp | fiberglass |
| Type romp | planning |
| Scheepsarchitect | Roscioli Donzi Yachts |
| Exterieurontwerper | Donzi |
| Interieurontwerper | Donzi |
| Ontwerp en constructie | |
| Bouwmateriaal | fiberglass |
| Dekmateriaal | synthetisch |
| Type dek | antislip |
| Afmetingen | |
| Totale lengte | 11.58 meter / 38 voet |
| Breedte | 3.35 meter / 11 voet |
| Diepgang bij licht | 0.79 meter / 2.6 voet |
| Diepgang bij vol | 1.04 meter / 3.4 voet |
| Doorvaarthoogte | 2.49 meter / 8.2 voet |
| Waterverplaatsing | 7257.5 kg / 16000 lbs |
| Motor en voortstuwing | |
| Motortype | inboard |
| Motormerk | Mercury Racing |
| Vermogen motor | 300 pk / 223.7 kW |
| Aantal motoren | 3 |
| Brandstoftype | benzine |
| Voortstuwingstype | as aandrijving |
| Maximale snelheid | 55 knopen / 101.9 km per uur |
| Kruissnelheid | 45 knopen / 83.3 km per uur |
| Brandstoftankcapaciteit | 1135.62 liter / 300 gallon |
| Prestaties en capaciteiten | |
| Bereik | 250 zeemijl / 463 km |
| Friswatertankcapaciteit | 204.6 liter / 54 gallon |
| Grijs watertankcapaciteit | 76 liter / 20 gallon |
| Zwart watertankcapaciteit | 76 liter / 20 gallon |
| Maximale passagierscapaciteit | 12 |
| Interieurkenmerken | |
| Aantal hutten | 1 |
| Aantal slaapplaatsen | 4 |
| Aantal badkamers | 1 |
| Exterieureigenschappen | |
| Dekindeling | zonnedek |
| Cockpitkenmerken | zitplaatsen, bar |
| Zonbescherming | bimini |
Voor- en Nadelen van Donzi 38 ZFX
| Voordelen | Nadelen |
|---|---|
| Snelle prestaties | Hoog brandstofverbruik |
| Luxe uitstraling | Beperkte opbergruimte |
| Stabiele vaart | Hoge onderhoudskosten |
Veelvoorkomende Problemen met Donzi 38 ZFX
| Lekkage in de romp |
| Motor start niet betrouwbaar |
| Problemen met de trimtabs |
| Elektrische storingen op het dashboard |
| Oververhitting van de motor |
| Problemen met de brandstofpomp |
| Slijtage van de stuurinrichting |
Beoordelingen van Gebruikers over Donzi 38 ZFX
| Naam: Johan | Beoordeling: 4/5 | Opmerking: Geweldige boot, ideaal voor een dagje varen op zee! |
| Naam: Lisa | Beoordeling: 5/5 | Opmerking: Comfortabel en stijlvol, ik ben verliefd op deze boot! |
| Naam: Peter | Beoordeling: 4/5 | Opmerking: Goede prestaties en solide constructie, een aanrader. |
| Naam: Emma | Beoordeling: 4/5 | Opmerking: Leuke boot voor familie-uitstapjes, genoeg ruimte voor iedereen. |
Veelgestelde Vragen over Donzi 38 ZFX
-
1. Hoe snel kan de Donzi 38 ZFX varen?
De Donzi 38 ZFX kan een maximumsnelheid bereiken van 55 knopen, wat overeenkomt met 101,9 km/u.
-
2. Welke materialen zijn gebruikt voor het dek van de boot?
Het dek van de Donzi 38 ZFX is gemaakt van synthetisch materiaal met een non-slip eigenschap.
-
3. Hoeveel passagiers kan de boot maximaal vervoeren?
De Donzi 38 ZFX heeft een maximale passagierscapaciteit van 12 personen.
-
4. Heeft de boot een zwemtrap en duikplatforms?
De boot heeft zwemladders en duikplatforms voor gemakkelijke toegang tot het water.
-
5. Beschikt de Donzi 38 ZFX over navigatie- en elektronische systemen?
Ja, de boot is uitgerust met GPS, autopilot, radar, sonar, VHF-radio en diverse monitoringssystemen.
-
6. Zijn er entertainment- en comfortsystemen aan boord?
Ja, de boot heeft entertainment- en comfortfuncties zoals een cinema, wijnkoelkast en sauna.
-
7. Heeft de Donzi 38 ZFX een tendergarage?
De boot heeft een tendergarage voor het opbergen van tenders en andere water speelgoed.
-
8. Wat is de brandstofcapaciteit van de Donzi 38 ZFX?
De boot heeft een brandstoftankcapaciteit van 1135,62 liter (300 gallon).
-
9. Zijn er veiligheidsuitrusting aan boord?
De boot is uitgerust met reddingsvesten, brandblussystemen, bilgepompen en navigatielichten voor veiligheid.
-
10. Heeft de Donzi 38 ZFX milieu vriendelijke kenmerken?
De boot heeft milieu vriendelijke kenmerken zoals energieterugwinsystemen en milieuvriendelijke rompcoating.